Thursday, November 27, 2008

PESTA SUKAN KEMENTERIAN KEWANGAN (PSKK) - HARI KETIGA PERTANDINGAN


Pasukan Bank Simpanan Nasional

Hari ketiga Pesta Sukan Kementerian Kewangan bagi sukan Tenpin Bowling menyaksikan pemain Bank Simpanan Nasional mencatat rekod permainan tertinggi (Hi-Game) dalam kedua-dua kategori lelaki dan wanita.

Hi-Game lelaki yang sebelum ini dipegang oleh Muzamir daripada KWSP dengan jumlah jatuhan pin 255 dirampas oleh Wan Rusdi dari BSN dengan hanya 1 markah lebih iaitu 256. Rusdi yang bersenjatakan bola Naga merah berjaya merantai 7 strike dalam permainan kedua dalam blok kelima bagi memperolehi skor tersebut.

Hi-Game wanita pula dipegang oleh Nor Atteya yang telah memperbaiki skor tertinggi sebelum ini iaitu 233 ke 242. Di lorong sebelah, Rosleena dari pasukan KDRM hampir berjaya memotong skor Atteya pada permainan seterusnya tetapi gagal apabila balingannya yang terakhir menghasilkan split 6. Akhirnya, dia mengumpul markah 239, markah individunya yang terbaik setakat ini.


Pasukan A Lelaki KWSP
(Dari kiri: Mohd Yusri, Muzamir Saari dan Idris Rabii)

Bagi kategori pasukan keseluruhan, pasukan KWSP berjaya melangkau KDRM untuk duduk di kedudukan teratas. Ini adalah hasil permainan yang mantap yang ditunjukkan oleh pemain mereka terutamanya Pasukan A Lelaki. Pasukan A Lelaki KWSP yang dibarisi oleh Muzamir Saari, Mohd Yusri dan Idris Rabii bermain dengan cemerlang pada hari ini dan berjaya mengumpul jumlah pasukan dalam satu blok sebanyak 1760 pada blok kelima. Pada blok keenam, mereka mengumpul 1617 dan jumlah ini cukup untuk meletakkan mereka sebagai pasukan lelaki terbaik setakat ini. Rakan sepasukan mereka di Pasukan B di tangga yang kedua manakala KDRM A di tempat ketiga.

Gelaran pasukan wanita terbaik kembali semula kepada Pasukan A BSN apabila mereka menjatuhkan 1538 jumlah jatuhan pin pada blok keenam dan mendahulu Pasukan A KDRM sebanyak 56 pin.

Esok merupakan hari terakhir pertandingan dan pasukan yang bertanding hanya tinggal 2 blok untuk mengejar hadiah-hadiah yang ditawarkan iaitu Johan Pasukan, Naib Johan Pasukan, Ketiga Pasukan serta hadiah sampingan, Hi-Series dan Hi-Game Lelaki dan Wanita.

Keputusan selepas blok keenam boleh dimuaturun di bawah :-

Keseluruhan
Lelaki
Wanita

No comments:

Post a Comment