Sunday, October 26, 2008

Peringkat Akhir Kejohanan Tertutup UKM 2008



Kejohanan ini yang dijalankan pada 25 Oktober telah menyaksikan perebutan kedudukan pertama, kedua dan ketiga antara 15 peserta peringkat akhir.

Selepas bermain sebanyak 8 permainan, Nornikman telah menduduki tempat pertama, En Sanusi di tempat kedua, Nurul Ain di tempat ketiga dan Noor Diran di tempat keempat. Keempat- empat peserta ini akan bertanding secara kalah mati bagi menentukan kedudukan mereka di mana peserta pada tempat kedua, ketiga dan keempat bertanding sekali lagi sebanyak 1 permainan.

Selepas sessi kalah mati (knock-out), Nurul Ain berjaya meneruskan permainan bagi merebut tempat pertama manakala En Sanusi jatuh ke tempat ketiga dan Noor Diran kekal di tempat keempat. Nurul Ain menang terhadap En Sanusi dan Noor Diran sebanyak 181 - 162 - 159.

Apa yang menariknya di sini, sessi kalah mati akhir ini menyaksikan perlawanan antara presiden Kelab Tenpin Bowling UKM dan Mantan presiden kelab tenpin bowling sessi 2007/2008. Pertandingan ini ditamatkan sebaik sahaja Nurul Ain tidak berjaya mengalahkan Nornikman pada pusingan kalah mati seterusnya sekaligus Nornikman berjaya memastikan kedudukannya pada tempat pertama dengan kemenangan 187 - 159.

Acara penyampaian hadiah merupakan penutup bagi pertandingan ini. Tempat pertama dimenangi oleh Nornikman membawa pulang wang tunai sebanyak RM500.00, tempat kedua Nurul Ain membawa pulang wang tunai RM300 dan tempat ketiga, En Sanusi membwa pulang wang tunai RM150.00.

Hadiah MQ tertinggi juga turut diberikan kepada MQ tertinggi yang pertama hingga ketiga. MQ tertinggi pertama dimenangi oleh Muhd Shazni dengan jatuhan pin 584 bagi 3 permainan, tempat kedua, Tay Li Neo dengan jatuhan pin sebanyak 547 jatuhan pin dan Mohd Hafiz dengan jatuhan pin.

Pertandingan ini berjaya dilaksanakan dengan jayanya walaupun menghadapi pelbagai rintangan. Tahniah kepada yang menang dan bagi yang kurang berjaya, peluang masih terbuka pada masa hadapan.

Untuk makluman ahli kelab, aktiviti ini merupakan aktiviti penutup bagi semester 1 sessi pengajian 2008/2009. Aktiviti seterusnya akan dijalankan pada semester hadapan. Terima kasih kepada yang menyokong aktiviti dan perjalanan kelab ini. Diharap kelab ini akan lebih maju dengan adanya sokongan dan kerjasama semua ahli kelab. Majulah Sukan Bowling Untuk UKM.

No comments:

Post a Comment