Tuesday, September 16, 2008

Pertandingan Trio Ramadan Kelab Tenpin Boling UKM


Sinar Harian | September 16, 2008 | Nazrol Jamaluddin

SRI PETALING – Seramai 39 pemain menyertai Pertandingan Trio Ramadan anjuran Kelab Tenpin Bowling Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) yang berlangsung di Mega Lanes Kuala Lumpur, Endah Parade, kelmarin.

Trio Satay yang dibarisi Nurul Hidayah Roslan, Mohd Fidaie Mohammad dan Ian Tay Yee Ren muncul juara dengan catatan 1,580 jatuhan pin dan memenangi hadiah wang tunai berjumlah RM240.

Berada ditangga kedua ialah trio ‘Kami Mampu’ terdiri daripada Nornikman Ag Kati, Mohd Shahril Hussin dan Rashidi Lakimin yang melakukan catatan sebanyak 1,467 jatuhan pin.

Trio ‘No Name’ terdiri daripada Mohammad Hafiz Ali, Nurul Hakimi Najmudin dan Mohd Ansharullah Ismail berada di tangga ketiga sekadar ketinggalan 36 pin dengan catatan 1,431 jatuhan pin.

Tempat keempat dimenangi kumpulan ‘Kopi Jantan’ dengan jatuhan pin sebanyak 1,405 pin. manakala tempat kelima dimenangi oleh trio ‘Apa-apa ajelah’ dengan jatuhan pin sebanyak 1,377 pin.

Presiden Kelab Tenpin Bowling UKM sesi 2008/2009, Nurul Ain Hanzir menjelaskan pertandingan kali ini berjalan dengan lancar dan sambutan yang diterima menggalakkan.

“Pertandingan ini turut mendapat bantuan kewangan dari Pusat Sukan UKM yang menyumbangkan wang tunai sebanyak RM300 untuk menjayakan program ini.

“Pengarah projek pada kali in Nurul Ashikin Anuar berjaya menganjurkan program ini dengan baik di samping kerjasama dan bantuan semua ahli kelab turut membantu melancarkan program ini walaupun dijalankan di dalam bulan puasa,” katanya.

Menurutnya, selain hadiah berkumpulan, hadiah individu jatuhan pin tertinggi dan terbanyak turut disediakan.

“Namun, peserta yang telah memenangi hadiah utama berkumpulan tidak boleh menerima hadiah ini,” katanya.

Hadiah jatuhan pin terbanyak dimenangi Ahmad Rizuan Mohamed dari trio ‘Roti Bakar’ dengan jatuhan pin sebanyak 506 dan jatuhan tertinggi dimenangi Ahmad Ayub Salamon dari trio ‘Kucing Merah Miow Meaw’ dengan jatuhan 180 pin.

No comments:

Post a Comment