Monday, September 15, 2008

KEPUTUSAN PERTANDINGAN TRIO RAMADHAN



Ini adalah keputusan Pertandingan Trio Ramadhan yang telah dianjurkan oleh Kelab Tenpin Bowling UKM. Pertandingan ini terbuka kepada semua pelajar UKM dan telah menerima penyertaan yang amat menggalakkan daripada pelajar. Seramai 39 orang iaitu sebanyak 13 pasukan menyertai pertandingan ini. Pengarah projek, Nurul Ashikin Binti Anuar telah melaksanakan pertandingan ini dengan jayanya bersama sokongan dan bantuan daripada ahli- ahli kelab yang lain.

Peserta- peserta membayar yuran permainan sebanyak RM 60.00 sekumpulan dan bermain sebanyak 3 game sahaja memandangkan bulan ini merupakan bulan puasa. Pemenang tempat pertama yang mendapat hadiah wang tunai bernilai RM 240.00 adalah 'Trio Satay' dengan jatuhan pin sebanyak 1580 jatuhan pin. Trio ini terdiri daripada Nurul Hidayah Binti Roslan. Mohd Fidaie Bin Mohammad dan Ian Tay Yee Ren dengan masing-masing memperoleh jatuhan pin sebanyak 465, 477, dan 638. Ian Tay telah berjaya memperoleh purata jatuhan pin lebih daripada 210 jatuhan pin sekaligus melonjakkan trio mereka ke tempat pertama dengan perbezaan jatuhan pin sebanyak 113 pin.

Trio pada tempat kedua pula adalah Trio 'Kami Mampu' dengan jatuhan pin sebanyak 1467. Trio ini terdiri daripada Nornikman Bin Ag. Kati, Mohd Shahril Bin Hussin dan Rashidi Bin Lakimin. Masing- masing dengan jatuhan pin sebanyak 519, 457, dan 491 menerima hadiah wang tunai sebanyak RM 180. Trio pada tempat ketiga pula yang mendapat wang tunai bernilai RM120.00 adalah trio 'No Name' yang terdiri daripada Mohammad Hafiz Bin Ali, Nurul Hakimi Bin Najmudin dan Mohd Ansharullah Bin Ismail masing- masing dengan jatuhan pin 479, 466, dan 486 menghasilkan jumlah jatuhan pin sebanyak 1431. Kumpulan pada tempat kedua dan ketiga menyaksikan persaingan yang amat sengit memandangkan mereka bertanding di lane yang bersebelahan.

Tempat keempat yang membawa pulang wang tunai sebanyak RM 90.00 dimenangi oleh kumpulan 'Kopi Jantan' dengan jatuhan pin sebanyak 1405 pin. Mereka terdiri daripada Muhammad Shazni Bin Sharifuddin, Muhammad Syahrin Bin Ab Rahaman dan Muhammad Aizat Bin Abdullah masing- masing dengan jatuhan pin sebanyak 475, 430, dan 500. Manakala tempat kelima pula mendapat RM 60.00 dimenangi oleh trio 'Apa-apa ajelah' dengan jatuhan pin sebanyak 1377 dan terdiri daripada Noor Diran Binti Ahmad, Raja Amir Saifuddin Bin Raja Zaharudin dan Khairul Nizam Bin Muhamad Fuat dengan jatuhan pin masing- masing 443, 490, dan 444 jatuhan pin.

Bagi hadiah high series dan high game, peserta yang telah memenangi hadiah utama iaitu tempat pertama hingga kelima, tidak boleh menerima hadiah high series dan high game. Oleh yang demikian, high series dimenangi oleh Ahmad Rizuan Bin Mohamed dari trio 'Roti Bakar' dengan jatuhan pin sebanyak 506 dan high game pula oleh Ahmad Ayub Bin Salamon dari trio 'Kucing Merah Miow Meaw' dengan jatuhan pin tertinggi 180.

Kelab Tenpin Bowling UKM mengucapkan ribuan terima kasih kepada peserta-peserta yang sudi menyertai pertandingan anjuran kami. Tahniah kepada pemenang-pemenang!

Klik di sini untuk keputusan penuh

No comments:

Post a Comment