Tuesday, May 20, 2008

KEJOHANAN TENPIN BOWLING JEMPUTAN UKM DIANJURKAN DENGAN JAYANYA!


UKM 3

HELP

IIUM 3

CYBERMED

UiTM 2

IIUM 1

IMU

MSU

UKM 1

IIUM 2

UNITEN

APIIT 2

UiTM 1

APIIT 1

UKM 2

UKM 4

Kejohanan Tenpin Bowling Jemputan UKM yang telah berlangsung semalam (19 Mei) di Megalanes KL, Endah Parade, Sri Petaling berjaya menarik perhatian 10 IPTA/IPTS dari sekitar Lembah Klang. Penganjur UKM telah menghantar 4 pasukan, Universiti Islam Antarabangsa (IIUM) menghantar 3 pasukan, Asia Pacific Institute of Information Technology (APIIT) dan Universiti Teknologi MARA (UiTM) menghantar 2 pasukan, Management & Science University (MSU), International Medical University (IMU), Cyberjaya University College of Medical Sciences (Cybermed), HELP University College, Universiti Tenaga Nasional (UNITEN) masing-masing menghantar 1 pasukan dan tidak lupa kepada Malaysia Multimedia Universiti (MMU) yang telah menghantar separuh pasukan (2 orang).



Pertama sekali, Kelab Tenpin Bowling UKM ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua IPTA/IPTS yang telah mengambil bahagian dalam kejohanan yang pertama kali dianjurkan ini. Jutaan terima kasih juga kepada semua penaja kejohanan; PING MAJU, DY BOWL, MILO, SITO, PILOT PEN, Megalanes KL, Haji Rosdin dan Mr. Liew. Tanpa sokongan anda semua, kejohanan ini tidak akan berjaya.

Berikut adalah keputusan kejohanan mengikut acara :-

BERPASUKAN

EmasUiTM 1
Mohd Noer, Zatil Iman, Mohd Hanafi, Sufri Hasan
Perak
UiTM 2
Mohd Azhar, Norfadhli, Radin Rafeeuddin, Nor Rashidah
Gangsa
IIUM 1
Mohd Zaim, Muhd Zaim Mahadi, Eddie Aziz, Mohd Fadhli Shah



BERGU


Emas
UiTM 1
Zatil Iman, Mohd Hanafi
Perak
UiTM 2
Mohd Azhar, Norfadhli
Gangsa
MMU
Johan Jamaluddin, Afzal Alif



PERSEORANGAN


Emas
IIUM 1
Mohd Zaim
Perak
UiTM 1
Mohd Noer
Gangsa
HELP
Eric Chai

Juara keseluruhan pasukan digondol oleh pasukan UiTM 1 yang dianggotai Zatil Iman, Mohd Noer, Mohd Hanafi dan Sufri Hasan. Mereka telah memenangi 2 pingat Emas dan 1 pingat Perak. En. Sidney Tung, Setiusaha Kehormat Kongres Tenpin Bowling Malaysia telah sudi meluangkan masa untuk menyampaikan hadiah kepada para pemenang.


Pasukan UiTM 1 bersama En. Sidney Tung
Dari kiri: Mohd Noer, Sufri Hasan, Mohd Hanafi dan Zatil Iman

Pertandingan 9-PIN-TAP Special yang merupakan acara istimewa sempena kejohanan ini telah disertai oleh 20 pemain yang terdiri daripada staf dan pelajar daripada IPTA dan IPTS, wakil media dan penaja telah mengambil bahagian.

Pertandingan telah dimulakan pada pukul 8.30pm di Megalanes KL dan Yap Pui Yee daripada HELP University College telah mengungguli pertandingan ini daripada mula sehingga akhir. Beliau mempunyai jaringan skor 258, 224, 247 dan 300 untuk mendapat jumlah 1075 dengan bantuan handicap sebanyak 35 pin. Johan Jamaluddin daripada MMU menduduki tempat kedua. Yap dan Johan telah berjaya mendapat PERFECT GAME pada permainan terakhir dan telah menerima hamper tajaan MILO untuk usaha mereka.


Yap Pui Yee dan Johan bersama
hamper tajaan MILO yang dimenangi


Keputusan rasmi boleh dimuaturun di sini :-
Akhir kata, TAHNIAH kepada semua pemenang dan terima kasih kepada semua yang telah hadir untuk memeriahkan KEJOHANAN TENPIN BOWLING JEMPUTAN UKM 2008!!! Jumpa lagi di tahun hadapan!

No comments:

Post a Comment